Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli
Logo: epuap Logo: BIP

Aktualności

Nabór wniosków o stypendia dla dzieci

Do 28 lutego br. trwa nabór wniosków o stypendia dla rodzin, które opiekują się w domu dzieckiem w ciężkim stanie klinicznym. O stypendium z Programu Pomocy Dzieciom Stowarzyszenia SPES mogą ubiegać się rodziny, które są w trudnej sytuacji materialnej, deklarujące gotowość do wykorzystania własnych możliwości do pokonania trudności. Pomóż nam dotrzeć do najbardziej potrzebujących, w tym dotkniętych skutkami powodzi. 
 
Dla kogo stypendium
 
Program Pomocy Dzieciom jest adresowany do tych rodzin, które opiekują się w domu dzieckiem w ciężkim stanie klinicznym, znajdują się w trudnej sytuacji materialnej i chcą z pomocą stypendium Stowarzyszenia SPES trwale poprawić swoją sytuację życiową, dostrzegając własne możliwości radzenia sobie z trudnościami. 
Szczegółowe informacje o Programie Pomocy Dzieciom oraz zasadach rekrutacji, ubiegania się o pomoc, znajdują się na stronie: www.spes.org.pl/stypendia 

Skorzystaj z programu „Aktywny samorząd”! - PFRON

Nabór do programu dla osób stosujących przemoc domową - edycja 2025

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli informuje o rozpoczęciu naboru do :
  1. programu korekcyjno- edukacyjnego dla osób stosujących przemoc domową
  2. programu psychologiczno – terapeutycznego dla osób stosujących przemoc domową
Osoby zainteresowane uczestnictwem w programach proszone są o zgłaszanie się do siedziby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli osobiście od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 14.00.

Nieodpłatna pomoc prawna

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli informuje, iż na terenie powiatu nowosolskiego działają punkty porad nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego a także nieodpłatnej pomocy prawnej, w których mieszkańcy powiatu nowosolskiego mogą szukać pomocy w trudnych sytuacjach.
Nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługują każdej osobie fizycznej, której nie stać na uzyskanie odpłatnej porady prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób w ciągu ostatniego roku .                 
W załączeniu harmonogram na 2025 rok

Załączniki

Dodatek do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora

Program „Aktywny samorząd" jest finansowany ze środków PFRON
 
Dodatek do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora
Wnioski będą przyjmowane od dnia 2 stycznia do dnia 31 grudnia 2025 r.
 Poniżej prezentujemy informacje potrzebne przyszłym Wnioskodawcom.
Do którego programu złożyć wniosek o dodatek do energii elektrycznej?
Do programu „Aktywny samorząd”, w którym wprowadzone zostało nowe zadanie - pomocy w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej (Obszar E).
Kto może uzyskać środki na dofinansowanie energii elektrycznej?
Osoba posiadająca stopień niepełnosprawności (w przypadku osób do 16 roku życia - orzeczenie o niepełnosprawności), która korzysta z koncentratora tlenu lub respiratora w ramach świadczenia udzielanego przez ośrodek domowego leczenia tlenem lub ośrodek wentylacji domowej. tj. pod opieką zespołu długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem.

Kto jest Wnioskodawcą, kto może złożyć wniosek?
Wniosek możesz złożyć:
    we własnym imieniu – gdy jesteś pełnoletni i masz zdolność do czynności prawnych,
    w imieniu i na rzecz osoby niepełnoletniej – gdy jesteś rodzicem lub opiekunem prawnym tej osoby,
    w imieniu i na rzecz osoby pełnoletniej nie posiadającej zdolności do czynności prawnych – gdy jesteś opiekunem prawnym tej osoby,
    w imieniu osoby udzielającej Ci pełnomocnictwa (notarialnego lub w zwykłej formie pisemnej – wzór takiego pełnomocnictwa znajdziesz pod adresem: Pełnomocnictwa w SOW w zwykłej formie pisemnej - portal informacyjny SOW (pfron.org.pl)).
 
Gdzie złożyć wniosek?
W Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW): https://sow.pfron.org.pl/
W przypadku pytań dotyczących korzystania z systemu SOW, zapraszamy do kontaktu telefonicznego i mailowego:
 
    bezpłatna Infolinia dostępna w dni robocze w godzinach 9.00 – 17.00
    numer 800 889 777 lub
    sow@pfron.org.pl 
 
 Jaki jest przedmiot pomocy?
Jest to dodatek na pokrycie kosztów opłaty za energię elektryczną w formie refundacji  kosztów energii elektrycznej, związanych ze zwiększonym jej zużyciem w związku ze stałym, intensywnym korzystaniem z koncentratora tlenu lub respiratora.

Jaka jest wysokość pomocy?
100 zł miesięcznie.
Możemy zrefundować koszty poniesione od dnia 1 lipca 2024 r.
Okres objęty refundacją kosztów opłaty za energię nie może być dłuższy niż 6 miesięcy (600 zł) i krótszy niż 3 miesiące (300 zł).

Jak często można składać wniosek?
Można złożyć wniosek o dodatek za każdy miniony miesiąc. Pierwszy miesiąc, za który można przyznać dodatek, to lipiec 2024 r. Przysługuje tylko jeden dodatek za każdy miesiąc w roku.
 Wpisane raz do systemu SOW dane wykorzystasz w kolejnym wniosku!
Przygotuj skan lub kopię swojego orzeczenia o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności. Potrzebne będzie również zaświadczenie potwierdzające, że korzystasz z respiratora lub koncentratora tlenu (lub z obu urządzeń).
 
Wniosek musi być przez Ciebie podpisany!
    z użyciem podpisu elektronicznego,
    za pomocą profilu zaufanego/tymczasowego profilu zaufanego,
    możesz też wypełnić wniosek w systemie SOW, wydrukować go i podpisać oraz przekazać go w wersji papierowej do Realizatora programu.
 
Pamiętaj, że rozpatrywany jest tylko kompletny wniosek – tzn. zawierający wszystkie wymagane dane i załączniki.
 
Sprawdź zaświadczenie potwierdzające korzystanie z respiratora lub koncentratora tlenu! 
Pamiętaj, że to podstawa do wypłaty dodatku w ramach Twojego wniosku. Sprawdź, czy wypełnione zaświadczenie zawiera wszystkie dane i czy zostało poprawnie podpisane.
Zaświadczenie może być:
    podpisane (wraz z pieczątką imienną) przez lekarza lub lekarza specjalistę lub fizjoterapeutę lub pielęgniarkę z zespołu realizującego świadczenie długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem,
lub opieczętowane przez świadczeniodawcę (placówkę medyczną, która realizuje dla Ciebie opiekę domową) i podpisane przez osobę upoważnioną przez tę placówkę.

Nie zapomnij, aby we wniosku:
    wpisać prawidłowy numer PESEL - przed wypłatą środków każdorazowo go sprawdzamy; jeśli będzie nieprawidłowy pieniądze (dodatek) nie będzie przekazany,
    wpisać nazwę i numer rachunku bankowego, na który mamy przekazać dodatek,
    złożyć wszystkie wymagane oświadczenia poprzez kliknięcie odpowiedniego pola w systemie SOW, tj.:
        o uzyskaniu pozytywnej kwalifikacji do leczenia z wykorzystaniem koncentratora tlenu lub respiratora, która to kwalifikacja odbywa się w szpitalu lub w ośrodku domowego leczenia tlenem,
        o użytkowaniu urządzenia w okresie, za który ubiegasz się o dodatek,
        o zgodności ze stanem faktycznym informacji i danych zawartych w złożonych w oświadczeniach i zaświadczeniach, bądź innych dokumentach stanowiących podstawę przyznania dodatku,
        o wyrażeniu zgody na weryfikację zgodności ze stanem faktycznym złożonych oświadczeń lub na oględziny urządzenia w miejscu zamieszkania lub z wykorzystaniem instrumentów kontroli pozwalających na uzyskiwanie informacji na odległość (w kontaktach telefonicznych lub on-line),
        o przyjęciu do wiadomości i stosowania, że złożenie we wniosku oświadczenia lub zaświadczenia niezgodnego ze stanem faktycznym eliminuje wniosek z dalszego rozpatrywania, a ujawnienie w toku kontroli niezgodności ze stanem faktycznym danych zawartych w dokumentach, stanowiących podstawę przyznania dodatku skutkuje koniecznością zwrotu wypłaconego dodatku i naliczonych odsetek w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych – w terminie wskazanym w pisemnej informacji o konieczności zwrotu zakwestionowanej kwoty (wezwanie do zapłaty),
        o przyjęciu do wiadomości i stosowania, że w przypadku konieczności zwrotu wypłaconego dodatku, odsetek nie nalicza się jedynie w przypadku, gdy wystąpienie okoliczności powodujących obowiązek zwrotu środków było niezależne od wnioskodawcy,
        o zobowiązaniu się do zwrotu wypłaconego dodatku i naliczonych odsetek w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych w terminie wskazanym w wezwaniu do zapłaty, w przypadku stwierdzenia przez realizatora programu lub PFRON w toku kontroli niezgodności ze stanem faktycznym danych zawartych w dokumentach, stanowiących podstawę przyznania dodatku.

Nie musisz:
    być wskazany jako bezpośredni płatnik rachunku za energię elektryczną – wiemy, że gospodarstwo domowe opiera się na wspólnocie praw i obowiązków jego członków,
    gromadzić dla nas rachunków potwierdzających wnoszenie opłat za energię elektryczną – wiemy, że potwierdzenie korzystania z koncentratora tlenu lub respiratora oznacza, że takie koszty są rzeczywiste,
    czekać na zawarcie umowy – dodatek zostanie przekazany na podstawie Twojego wniosku.
 
Co po złożeniu wniosku?
    Czekaj na informację w systemie SOW, czy wniosek został przyjęty do realizacji.
    Jeśli tak, to wkrótce otrzymasz przyznany dodatek na rachunek bankowy wskazany we wniosku.
 
 
 
Do pobrania:
1. Druk wniosku
2. Zaświadczenie potwierdzające korzystanie z respiratora lub koncentratora tlenu
3. Lista załączników

Świadczenie usług przewozu osób

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli, zaprasza do składania ofert na „Świadczenie usług przewozu osób na potrzeby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli” w 2025 roku. Termin składania ofert upływa dnia 30 grudnia 2024 r. o godz. 12:00.

Załączniki

LISTA JEDNOSTEK NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA

LISTA JEDNOSTEK NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA

Nieodpłatne poradnictwo
 
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli informuje, iż na terenie powiatu nowosolskiego działa nieodpłatne poradnictwo, poniżej lista jednostek, w których mieszkańcy powiatu nowosolskiego mogą szukać pomocy w trudnych sytuacjach.
 
Lista zawiera dane teleadresowe jednostek i ośrodków wsparcia psychologicznego i psychiatrycznego, pomocy społecznej, rozwiązywania problemów alkoholowych i innych uzależnień, przeciwdziałania przemocy domowej i interwencji kryzysowej, osób bezdomnych i pokrzywdzonych przestępstwem oraz poradnictwa w zakresie praw konsumenta, pacjenta, ubezpieczeń społecznych, praw podatkowych. Przypominamy również informacje na temat nieodpłatnego poradnictwa prawnego i obywatelskiego.
 

Załączniki

Bożonarodzeniowe wydarzenie integracyjne

 
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli zaprasza do złożenia oferty dotyczącej realizacji usługi: kompleksowa organizacja i przeprowadzenie usługi pn. „Bożonarodzeniowe wydarzenie integracyjne”.
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie wydarzenia pn. „Bożonarodzeniowe wydarzenie integracyjne” dla  Uczestników projektu w ramach projektu pn. „Aktywnie w przyszłość”, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia.
Oferty należy składać za pośrednictwem Bazy Konkurencyjności dostępnej pod adresem: https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/206263, do dnia 02.12.2024 roku, godz. 24:00.

Załączniki

Szacowanie wartości zamówienia „Bożonarodzeniowe wydarzenie integracyjne”

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli zwraca się z prośbą o pomoc w oszacowaniu wartości planowanej do realizacji usługi: „Bożonarodzeniowe wydarzenie integracyjne”.
Szacownie proszę przesyła do 22.11.2024 r do godz. 12:00.
W załączeniu treść Ogłoszenia o szacowaniu

Załączniki

Konkurs dla osób z niepełnosprawnością od Praca.pl

Konkurs dla osób z niepełnosprawnością od Praca.pl

Portal Praca.pl właśnie ogłosił konkurs dla osób z niepełnosprawnością o tytule:
,,Osoby z niepełnosprawnością – co według Was powinno się zmienić na rynku pracy?”
 
 
Zadanie konkursowe:
-    Napisać tekst (od 10 zdań), który odpowie na pytanie konkursowe. Praca powinna być oryginalna i nigdzie dotąd nie publikowana,
-    Wypełnić formularz zgłoszeniowy.
 
Kto może wziąć udział w konkursie?
Osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności, które ukończyły 18. rok życia.
 
Nagroda:
Osoba, która wygra otrzyma bon w wysokości 2000 zł do sklepu Empik. Dodatkowo, jeśli posiadasz własną stronę internetową i zainstalujesz na niej wtyczkę od Praca.pl, to będziesz mógł liczyć na dodatkowy bon wysokości 500 zł, również do sklepu Empik. Wtyczka jest dostępna pod następującymi adresami:
 
Każda osoba może wysłać tylko jedno zgłoszenie.
Ważne daty:
-    12.11.2024 – rozpoczęcie konkursu,
-    12.12.2024 – ostateczny termin realizacji zadania konkursowego,
-    15.12.2024 – ocena i wyłonienie zwycięzców,
-    18.12.2024 – publikacja wyników konkursu.
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany warunków konkursu.
 
Zachęcamy wszystkich do wzięcia udziału!
1 2 3 4 5 6 ... 17