Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli
Logo: epuap Logo: BIP

Aktualności

LISTA JEDNOSTEK NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA

LISTA JEDNOSTEK NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA

Nieodpłatne poradnictwo
 
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli informuje, iż na terenie powiatu nowosolskiego działa nieodpłatne poradnictwo, poniżej lista jednostek, w których mieszkańcy powiatu nowosolskiego mogą szukać pomocy w trudnych sytuacjach.
 
Lista zawiera dane teleadresowe jednostek i ośrodków wsparcia psychologicznego i psychiatrycznego, pomocy społecznej, rozwiązywania problemów alkoholowych i innych uzależnień, przeciwdziałania przemocy domowej i interwencji kryzysowej, osób bezdomnych i pokrzywdzonych przestępstwem oraz poradnictwa w zakresie praw konsumenta, pacjenta, ubezpieczeń społecznych, praw podatkowych. Przypominamy również informacje na temat nieodpłatnego poradnictwa prawnego i obywatelskiego.
 

Załączniki

Bożonarodzeniowe wydarzenie integracyjne

 
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli zaprasza do złożenia oferty dotyczącej realizacji usługi: kompleksowa organizacja i przeprowadzenie usługi pn. „Bożonarodzeniowe wydarzenie integracyjne”.
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie wydarzenia pn. „Bożonarodzeniowe wydarzenie integracyjne” dla  Uczestników projektu w ramach projektu pn. „Aktywnie w przyszłość”, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia.
Oferty należy składać za pośrednictwem Bazy Konkurencyjności dostępnej pod adresem: https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/206263, do dnia 02.12.2024 roku, godz. 24:00.

Załączniki

Szacowanie wartości zamówienia „Bożonarodzeniowe wydarzenie integracyjne”

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli zwraca się z prośbą o pomoc w oszacowaniu wartości planowanej do realizacji usługi: „Bożonarodzeniowe wydarzenie integracyjne”.
Szacownie proszę przesyła do 22.11.2024 r do godz. 12:00.
W załączeniu treść Ogłoszenia o szacowaniu

Załączniki

Konkurs dla osób z niepełnosprawnością od Praca.pl

Konkurs dla osób z niepełnosprawnością od Praca.pl

Portal Praca.pl właśnie ogłosił konkurs dla osób z niepełnosprawnością o tytule:
,,Osoby z niepełnosprawnością – co według Was powinno się zmienić na rynku pracy?”
 
 
Zadanie konkursowe:
-    Napisać tekst (od 10 zdań), który odpowie na pytanie konkursowe. Praca powinna być oryginalna i nigdzie dotąd nie publikowana,
-    Wypełnić formularz zgłoszeniowy.
 
Kto może wziąć udział w konkursie?
Osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności, które ukończyły 18. rok życia.
 
Nagroda:
Osoba, która wygra otrzyma bon w wysokości 2000 zł do sklepu Empik. Dodatkowo, jeśli posiadasz własną stronę internetową i zainstalujesz na niej wtyczkę od Praca.pl, to będziesz mógł liczyć na dodatkowy bon wysokości 500 zł, również do sklepu Empik. Wtyczka jest dostępna pod następującymi adresami:
 
Każda osoba może wysłać tylko jedno zgłoszenie.
Ważne daty:
-    12.11.2024 – rozpoczęcie konkursu,
-    12.12.2024 – ostateczny termin realizacji zadania konkursowego,
-    15.12.2024 – ocena i wyłonienie zwycięzców,
-    18.12.2024 – publikacja wyników konkursu.
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany warunków konkursu.
 
Zachęcamy wszystkich do wzięcia udziału!

Bezpłatne konsultacje psychologiczne

Bezpłatne konsultacje psychologiczne

 
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli informuje, iż uległy zmianie dni i godziny bezpłatnych konsultacji psychologicznych dla osób przejawiających zachowania samobójcze lub/i autodestrukcyjne i ich rodzin (dla dzieci od 7 roku życia, młodzieży i osób dorosłych) oraz dla osób będących w kryzysie po stracie osoby bliskiej w wyniku samobójstwa.
Konsultacje odbywać się będą w każdy piątek miesiąca od godziny 14:00 do godziny 16:00 w siedzibie PsychoCentrum przy ul. Wrocławskiej 2, 67-100 Nowa Sól, tel. 790 470 505.
Zadanie jest finansowane ze środków Gminy Nowa Sól – Miasto na 2024 rok.
 

Placówki Pomocy dla Osób Bezdomnych

Placówki Pomocy dla Osób Bezdomnych

 
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli informuje o uruchomieniu specjalnej całodobowej infolinii dla osób bezdomnych oraz potrzebujących wsparcia.
Pod numerem telefonu 800 109 160 można uzyskać informacje o miejscach noclegowych, posiłkach, ubraniach i innych formach pomocy. Infolinia jest bezpłatna i dostępna od 01.11.2024 r. 
W załączeniu wykaz placówek dla Osób Bezdomnych na sezon zimowy 2024/2025 .
 

Rządowy Program wsparcia powiatu w organizacji i tworzeniu rodzinnych form pieczy zastępczej w 2024 roku

Uchwałą nr 243 Rady Ministrów z dnia 5 grudnia 2023 r.  został ustanowiony Rządowy Program wsparcia powiatu w organizacji i tworzeniu rodzinnych form pieczy zastępczej w 2024 r. Rządowy Program został opracowany w oparciu o art. 187 ust. 1 pkt 5 w związku z art. 197 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2024 r. poz. 177 z późn. zm.).
 
Cel Programu
Celem Programu jest wsparcie powiatów w realizacji zadań własnych z zakresu wspierania rodziny oraz systemu pieczy zastępczej. Wsparcie jest udzielane ze środków Funduszu Pracy w formie dofinansowania:
  1. wynagrodzeń wraz z pochodnymi od wynagrodzeń zawodowej rodziny zastępczej przysługujących za 2024 r.;
  2. wynagrodzeń wraz z pochodnymi od wynagrodzeń prowadzącego rodzinny dom dziecka, przysługujących za 2024 r.;
  3. wynagrodzeń wraz z pochodnymi od wynagrodzeń rodziny zastępczej zawodowej pełniącej funkcję pogotowia rodzinnego, przysługujących za 2024 r.
Adresaci Programu
Program jest adresowany do powiatów, które realizują zadania z zakresu wspierania rodziny oraz systemu pieczy zastępczej, dotyczące organizacji i prowadzenia rodzinnych form pieczy zastępczej. Wsparcie jest udzielane na wniosek powiatu złożony do wojewody.
Źródłem finansowania Rządowego Programu są środki Funduszu Pracy.
 

Załączniki

Informacja o programie

 
 
 
Program
Uchwałą nr 63 Rady Ministrów z dnia 19 czerwca 2024 r. (M.P. 2024 poz. 505) został wprowadzony Program „Dofinansowanie wynagrodzeń pracowników jednostek wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej na lata 2024–2027” w formie dodatku do wynagrodzenia. Podstawą prawną rządowego programu jest art. 187b ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu
rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2024 r. poz. 177, 742, 743 i 858), zgodnie
z którym Rada Ministrów może przyjąć rządowy program dofinansowania
wynagrodzeń oraz kosztów składek od tych wynagrodzeń pracowników określonych
w tym programie, zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny
i systemu pieczy zastępczej prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego
lub na ich zlecenie (na podstawie art. 190 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu
rodziny i systemie pieczy zastępczej).
 

Cel Programu
Celem Programu jest dofinansowanie wynagrodzeń pracowników wspierania rodziny
i systemu pieczy zastępczej, zatrudnionych na podstawie stosunku pracy przez jednostki
organizacyjne wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej prowadzone przez
jednostki samorządu terytorialnego (gminy, powiatu lub województwa) lub przez
podmioty wykonujące zadania publiczne na ich zlecenie.
Dofinansowanie jest realizowane w formie dodatku.
 

Adresaci Programu
Program jest adresowany do pracowników jednostek wspierania rodziny i systemu
pieczy zastępczej zatrudnionych przez jednostki organizacyjne gmin, powiatów,
województw oraz do pracowników zatrudnionych przez podmioty niepubliczne, które
zgodnie z art. 190 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie
pieczy zastępczej realizują ww. zadania na zlecenie jednostek samorządu
terytorialnego, tj. do:
- asystentów rodziny,
- koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej,
- pracowników placówek opiekuńczo-wychowawczych,
- osób zatrudnionych do pomocy w rodzinach zastępczych zawodowych,
- osób zatrudnionych do pomocy w rodzinnych domach dziecka,
- pracowników regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych,
- pracowników interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych,
- pracowników placówek wsparcia dziennego,
- pracowników ośrodków adopcyjnych.

Pracownikiem jednostek wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej zgodnie
z Programem jest osoba zatrudniona na umowę o pracę, która bezpośrednio realizuje
działania określone w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie
pieczy zastępczej lub która wykonuje działania o charakterze obsługowym,
administracyjnym, służące zapewnieniu odpowiednich warunków do realizacji działań
określonych w tej ustawie przez wskazane wyżej placówki i ośrodki.
 

Finansowanie Programu
Program jest finansowany z dotacji celowej z budżetu państwa
 

Załączniki

Dodatek do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Program „Aktywny samorząd" jest finansowany ze środków PFRON
 
 
Dodatek do energii elektrycznej
dla osób korzystających z koncentratora tlenu
lub respiratora
 
W programie „Aktywny samorząd” wprowadzono nowe zadanie polegające na dofinansowaniu
ze środków PFRON do energii elektrycznej dla osób z niepełnosprawnością korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora.
W 2024 r. wnioski będą przyjmowane
od dnia 28 października do dnia 30 listopada 2024 r.
 
Poniżej prezentujemy informacje potrzebne przyszłym Wnioskodawcom.
Do którego programu złożyć wniosek o dodatek do energii elektrycznej?
Do programu „Aktywny samorząd”, w którym wprowadzone zostało nowe zadanie - pomocy w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej (Obszar E).
Kto może uzyskać środki na dofinansowanie energii elektrycznej?
Osoba posiadająca stopień niepełnosprawności (w przypadku osób do 16 roku życia - orzeczenie o niepełnosprawności), która korzysta z koncentratora tlenu lub respiratora w ramach świadczenia udzielanego przez ośrodek domowego leczenia tlenem lub ośrodek wentylacji domowej. tj. pod opieką zespołu długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem.
Kto jest Wnioskodawcą, kto może złożyć wniosek?
Wniosek możesz złożyć:
  • we własnym imieniu – gdy jesteś pełnoletni i masz zdolność do czynności prawnych,
  • w imieniu i na rzecz osoby niepełnoletniej – gdy jesteś rodzicem lub opiekunem prawnym tej osoby,
  • w imieniu i na rzecz osoby pełnoletniej nie posiadającej zdolności do czynności prawnych – gdy jesteś opiekunem prawnym tej osoby,
  • w imieniu osoby udzielającej Ci pełnomocnictwa (notarialnego lub w zwykłej formie pisemnej – wzór takiego pełnomocnictwa znajdziesz pod adresem: Pełnomocnictwa w SOW w zwykłej formie pisemnej - portal informacyjny SOW (pfron.org.pl)).
Gdzie złożyć wniosek?
W Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW): https://sow.pfron.org.pl/ 
W przypadku pytań dotyczących korzystania z systemu SOW, zapraszamy do kontaktu telefonicznego i mailowego: 
  • bezpłatna Infolinia dostępna w dni robocze w godzinach 9.00 – 17.00
    numer 800 889 777 lub 
  • sow@pfron.org.pl  
 
W jakim terminie złożyć wniosek?
Od dnia 28 października 2024 r. do dnia 30 listopada 2024 r.
 
Jaki jest przedmiot pomocy?
Jest to dodatek na pokrycie kosztów opłaty za energię elektryczną w formie refundacji  kosztów energii elektrycznej, związanych ze zwiększonym jej zużyciem w związku ze stałym, intensywnym korzystaniem z koncentratora tlenu lub respiratora.
Jaka jest wysokość pomocy?
100 zł miesięcznie.
Możemy zrefundować koszty poniesione od dnia 1 lipca 2024 r.
Okres objęty refundacją kosztów opłaty za energię nie może być dłuższy niż 6 miesięcy (600 zł) i krótszy niż 3 miesiące (300 zł).
Przykładowo:
  • jeśli złożysz wniosek w październiku 2024 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-wrzesień (3 miesiące – 300 zł),
  • jeśli złożysz wniosek w listopadzie 2024 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-październik (4 miesiące – 400 zł),
  • jeśli wniosek złożysz np. w styczniu 2025 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-grudzień (6 miesięcy – 600 zł),
  • jeśli wniosek złożysz np. w marcu 2025 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: wrzesień-luty (6 miesięcy – 600 zł).
Jak często można składać wniosek?
Można złożyć wniosek o dodatek za każdy miniony miesiąc. Pierwszy miesiąc, za który można przyznać dodatek, to lipiec 2024 r. Przysługuje tylko jeden dodatek za każdy miesiąc w roku.
 
Wpisane raz do systemu SOW dane wykorzystasz w kolejnym wniosku!
Przygotuj skan lub kopię swojego orzeczenia o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności. Potrzebne będzie również zaświadczenie potwierdzające, że korzystasz z respiratora lub koncentratora tlenu (lub z obu urządzeń).
 
Wniosek musi być przez Ciebie podpisany!
  • z użyciem podpisu elektronicznego,
  • za pomocą profilu zaufanego/tymczasowego profilu zaufanego,
  • możesz też wypełnić wniosek w systemie SOW, wydrukować go i podpisać oraz przekazać go w wersji papierowej do Realizatora programu.
Pamiętaj, że rozpatrywany jest tylko kompletny wniosek – tzn. zawierający wszystkie wymagane dane i załączniki.
 
Sprawdź zaświadczenie potwierdzające korzystanie z respiratora lub koncentratora tlenu!  
Pamiętaj, że to podstawa do wypłaty dodatku w ramach Twojego wniosku. Sprawdź, czy wypełnione zaświadczenie zawiera wszystkie dane i czy zostało poprawnie podpisane.
Zaświadczenie może być:
  • podpisane (wraz z pieczątką imienną) przez lekarza lub lekarza specjalistę lub fizjoterapeutę lub pielęgniarkę z zespołu realizującego świadczenie długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem,
lub
  • opieczętowane przez świadczeniodawcę (placówkę medyczną, która realizuje dla Ciebie opiekę domową) i podpisane przez osobę upoważnioną przez tę placówkę.
 
Nie zapomnij, aby we wniosku:
  • wpisać prawidłowy numer PESEL - przed wypłatą środków każdorazowo go sprawdzamy; jeśli będzie nieprawidłowy pieniądze (dodatek) nie będzie przekazany,
  • wpisać nazwę i numer rachunku bankowego, na który mamy przekazać dodatek,
  • złożyć wszystkie wymagane oświadczenia poprzez kliknięcie odpowiedniego pola w systemie SOW, tj.:
    • o uzyskaniu pozytywnej kwalifikacji do leczenia z wykorzystaniem koncentratora tlenu lub respiratora, która to kwalifikacja odbywa się w szpitalu lub w ośrodku domowego leczenia tlenem,
    • o użytkowaniu urządzenia w okresie, za który ubiegasz się o dodatek,
    • o zgodności ze stanem faktycznym informacji i danych zawartych w złożonych w oświadczeniach i zaświadczeniach, bądź innych dokumentach stanowiących podstawę przyznania dodatku,
    • o wyrażeniu zgody na weryfikację zgodności ze stanem faktycznym złożonych oświadczeń lub na oględziny urządzenia w miejscu zamieszkania lub z wykorzystaniem instrumentów kontroli pozwalających na uzyskiwanie informacji na odległość (w kontaktach telefonicznych lub on-line),
    • o przyjęciu do wiadomości i stosowania, że złożenie we wniosku oświadczenia lub zaświadczenia niezgodnego ze stanem faktycznym eliminuje wniosek z dalszego rozpatrywania, a ujawnienie w toku kontroli niezgodności ze stanem faktycznym danych zawartych w dokumentach, stanowiących podstawę przyznania dodatku skutkuje koniecznością zwrotu wypłaconego dodatku i naliczonych odsetek w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych – w terminie wskazanym w pisemnej informacji o konieczności zwrotu zakwestionowanej kwoty (wezwanie do zapłaty),
    • o przyjęciu do wiadomości i stosowania, że w przypadku konieczności zwrotu wypłaconego dodatku, odsetek nie nalicza się jedynie w przypadku, gdy wystąpienie okoliczności powodujących obowiązek zwrotu środków było niezależne od wnioskodawcy,
    • o zobowiązaniu się do zwrotu wypłaconego dodatku i naliczonych odsetek w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych w terminie wskazanym w wezwaniu do zapłaty, w przypadku stwierdzenia przez realizatora programu lub PFRON w toku kontroli niezgodności ze stanem faktycznym danych zawartych w dokumentach, stanowiących podstawę przyznania dodatku.
Nie musisz:
  • być wskazany jako bezpośredni płatnik rachunku za energię elektryczną – wiemy, że gospodarstwo domowe opiera się na wspólnocie praw i obowiązków jego członków,
  • gromadzić dla nas rachunków potwierdzających wnoszenie opłat za energię elektryczną – wiemy, że potwierdzenie korzystania z koncentratora tlenu lub respiratora oznacza, że takie koszty są rzeczywiste,
  • czekać na zawarcie umowy – dodatek zostanie przekazany na podstawie Twojego wniosku.
Co po złożeniu wniosku?
  • Czekaj na informację w systemie SOW, czy wniosek został przyjęty do realizacji.
  • Jeśli tak, to wkrótce otrzymasz przyznany dodatek na rachunek bankowy wskazany we wniosku.
 
 
 
Do pobrania:

PFRON - wypożyczenie aparatów słuchowych

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Wypożyczalnia Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych technologii wspomagających dla osób z niepełnosprawnością

 
Kto może skorzystać?
Osoby ze znacznym i umiarkowanym stopniem niepełnosprawności oraz można wnioskować na potrzeby dzieci i młodzieży poniżej 16 roku życia.

 
Jak złożyć wniosek?
Wniosek składasz wyłącznie w Systemie Obsługi Wsparcia (SOW) - https://sow.pfron.org.pl/

 
Umowa i dostarczenie sprzętu
Umowę na wypożyczenie sprzętu zawierasz z Rządową Agencją Rezerw Strategicznych, która jest odpowiedzialna za dostarczenie sprzętu i realizację umowy.
Uwaga! Wypożyczenie jest darmowe, wpłacasz jedynie 2% kaucję, która jest zwracana po zakończeniu wypożyczenia.

 
Kontakt do Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych
Tel. 22 355 05 55, e-mail na adres: infolinia.wypozyczalnia-pfron@rars.gov.pl

 
Więcej informacji
PFRON Oddział Lubuski - tel. 68 422 78 07 lub 25, cidon.lubuskie@pfron.org.pl


 
1 2 3 4 5 6 ... 16