- AKTUALNOŚCI
- Rodzinna Piecza Zastępcza ›
- Instytucjonalna Piecza Zatępcza ›
- Pomoc Społeczna ›
-
Przeciwdziałanie Przemocy Domowej
›
- Powiatowy Informator dla Rodzin Dotkniętych Przemocą
- Przemoc w rodzinie - gdzie szukać pomocy
- Centrum Wsparcia Dla Osób w Stanie Kryzysu Psychicznego
- Przemoc w rodzinie - opis
- Pomoc osobom stosującym przemoc
- Niezbędne linki
- Program lokalny 1
- Program lokalny 2
- Linia Dzieciom
- Punkt Konsultacyjny dla Ofiar Przemocy w Rodzinie
- Informator Miejski
-
Rehabilitacja Społeczna Osób z Niepełnosprawnością
›
- Likwidacja barier
- Turnusy rehabilitacyjne
- Przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze
- Sprzęt rehabilitacyjny
- Uczestnictwo w Warsztatach Terapii Zajęciowej
- Sport, Kultura, Rekreacja i Turustyka
- Zasady, Wytyczne, Limity
- Powiatowa Społeczna Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych
- SOW - System Obsługi Wsparcia PFRON
- Aktywny Samorząd ›
- Projekt Aktywnie w przyszłość ›
- Konwencja ONZ o prawach osób niepełnosprawnych ›
- Savoir-Vivre
- Galeria ›
- Plany zamówień publicznych ›
- Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej
- Projekt Aktywna Integracja w Powiecie Nowosolskim - edycja II (zakończony) ›
Aktualności
LISTA JEDNOSTEK NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA
- 29-11-2024
- drukuj
LISTA JEDNOSTEK NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA
Nieodpłatne poradnictwo
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli informuje, iż na terenie powiatu nowosolskiego działa nieodpłatne poradnictwo, poniżej lista jednostek, w których mieszkańcy powiatu nowosolskiego mogą szukać pomocy w trudnych sytuacjach.
Lista zawiera dane teleadresowe jednostek i ośrodków wsparcia psychologicznego i psychiatrycznego, pomocy społecznej, rozwiązywania problemów alkoholowych i innych uzależnień, przeciwdziałania przemocy domowej i interwencji kryzysowej, osób bezdomnych i pokrzywdzonych przestępstwem oraz poradnictwa w zakresie praw konsumenta, pacjenta, ubezpieczeń społecznych, praw podatkowych. Przypominamy również informacje na temat nieodpłatnego poradnictwa prawnego i obywatelskiego.
Załączniki
-
LISTA JEDNOSTEK NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA
DOCX Rozmiar: 100,5 KiB Ilość pobrań: 4
Bożonarodzeniowe wydarzenie integracyjne
- 23-11-2024
- drukuj
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli zaprasza do złożenia oferty dotyczącej realizacji usługi: kompleksowa organizacja i przeprowadzenie usługi pn. „Bożonarodzeniowe wydarzenie integracyjne”.
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie wydarzenia pn. „Bożonarodzeniowe wydarzenie integracyjne” dla Uczestników projektu w ramach projektu pn. „Aktywnie w przyszłość”, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia.
Oferty należy składać za pośrednictwem Bazy Konkurencyjności dostępnej pod adresem: https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/206263, do dnia 02.12.2024 roku, godz. 24:00.
Szacowanie wartości zamówienia „Bożonarodzeniowe wydarzenie integracyjne”
- 21-11-2024
- drukuj
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli zwraca się z prośbą o pomoc w oszacowaniu wartości planowanej do realizacji usługi: „Bożonarodzeniowe wydarzenie integracyjne”.
Szacownie proszę przesyła do 22.11.2024 r do godz. 12:00.
W załączeniu treść Ogłoszenia o szacowaniu
Konkurs dla osób z niepełnosprawnością od Praca.pl
- 14-11-2024
- drukuj
Konkurs dla osób z niepełnosprawnością od Praca.pl
Portal Praca.pl właśnie ogłosił konkurs dla osób z niepełnosprawnością o tytule:
,,Osoby z niepełnosprawnością – co według Was powinno się zmienić na rynku pracy?”
,,Osoby z niepełnosprawnością – co według Was powinno się zmienić na rynku pracy?”
Zadanie konkursowe:
- Napisać tekst (od 10 zdań), który odpowie na pytanie konkursowe. Praca powinna być oryginalna i nigdzie dotąd nie publikowana,
- Wypełnić formularz zgłoszeniowy.
Kto może wziąć udział w konkursie?
Osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności, które ukończyły 18. rok życia.
Nagroda:
Osoba, która wygra otrzyma bon w wysokości 2000 zł do sklepu Empik. Dodatkowo, jeśli posiadasz własną stronę internetową i zainstalujesz na niej wtyczkę od Praca.pl, to będziesz mógł liczyć na dodatkowy bon wysokości 500 zł, również do sklepu Empik. Wtyczka jest dostępna pod następującymi adresami:
Każda osoba może wysłać tylko jedno zgłoszenie.
Ważne daty:
- 12.11.2024 – rozpoczęcie konkursu,
- 12.12.2024 – ostateczny termin realizacji zadania konkursowego,
- 15.12.2024 – ocena i wyłonienie zwycięzców,
- 18.12.2024 – publikacja wyników konkursu.
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany warunków konkursu.
Zachęcamy wszystkich do wzięcia udziału!
Bezpłatne konsultacje psychologiczne
- 14-11-2024
- drukuj
Bezpłatne konsultacje psychologiczne
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli informuje, iż uległy zmianie dni i godziny bezpłatnych konsultacji psychologicznych dla osób przejawiających zachowania samobójcze lub/i autodestrukcyjne i ich rodzin (dla dzieci od 7 roku życia, młodzieży i osób dorosłych) oraz dla osób będących w kryzysie po stracie osoby bliskiej w wyniku samobójstwa.
Konsultacje odbywać się będą w każdy piątek miesiąca od godziny 14:00 do godziny 16:00 w siedzibie PsychoCentrum przy ul. Wrocławskiej 2, 67-100 Nowa Sól, tel. 790 470 505.
Zadanie jest finansowane ze środków Gminy Nowa Sól – Miasto na 2024 rok.
Placówki Pomocy dla Osób Bezdomnych
- 14-11-2024
- drukuj
Placówki Pomocy dla Osób Bezdomnych
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli informuje o uruchomieniu specjalnej całodobowej infolinii dla osób bezdomnych oraz potrzebujących wsparcia.
Pod numerem telefonu 800 109 160 można uzyskać informacje o miejscach noclegowych, posiłkach, ubraniach i innych formach pomocy. Infolinia jest bezpłatna i dostępna od 01.11.2024 r.
W załączeniu wykaz placówek dla Osób Bezdomnych na sezon zimowy 2024/2025 .
Rządowy Program wsparcia powiatu w organizacji i tworzeniu rodzinnych form pieczy zastępczej w 2024 roku
- 04-11-2024
- drukuj
Uchwałą nr 243 Rady Ministrów z dnia 5 grudnia 2023 r. został ustanowiony Rządowy Program wsparcia powiatu w organizacji i tworzeniu rodzinnych form pieczy zastępczej w 2024 r. Rządowy Program został opracowany w oparciu o art. 187 ust. 1 pkt 5 w związku z art. 197 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2024 r. poz. 177 z późn. zm.).
Cel Programu
Celem Programu jest wsparcie powiatów w realizacji zadań własnych z zakresu wspierania rodziny oraz systemu pieczy zastępczej. Wsparcie jest udzielane ze środków Funduszu Pracy w formie dofinansowania:
- wynagrodzeń wraz z pochodnymi od wynagrodzeń zawodowej rodziny zastępczej przysługujących za 2024 r.;
- wynagrodzeń wraz z pochodnymi od wynagrodzeń prowadzącego rodzinny dom dziecka, przysługujących za 2024 r.;
- wynagrodzeń wraz z pochodnymi od wynagrodzeń rodziny zastępczej zawodowej pełniącej funkcję pogotowia rodzinnego, przysługujących za 2024 r.
Adresaci Programu
Program jest adresowany do powiatów, które realizują zadania z zakresu wspierania rodziny oraz systemu pieczy zastępczej, dotyczące organizacji i prowadzenia rodzinnych form pieczy zastępczej. Wsparcie jest udzielane na wniosek powiatu złożony do wojewody.
Źródłem finansowania Rządowego Programu są środki Funduszu Pracy.
Załączniki
-
Plakat Fundusz Pracy
PDF Rozmiar: 1 MiB Ilość pobrań: 23
Informacja o programie
- 28-10-2024
- drukuj
Program
Uchwałą nr 63 Rady Ministrów z dnia 19 czerwca 2024 r. (M.P. 2024 poz. 505) został wprowadzony Program „Dofinansowanie wynagrodzeń pracowników jednostek wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej na lata 2024–2027” w formie dodatku do wynagrodzenia. Podstawą prawną rządowego programu jest art. 187b ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu
rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2024 r. poz. 177, 742, 743 i 858), zgodnie
z którym Rada Ministrów może przyjąć rządowy program dofinansowania
wynagrodzeń oraz kosztów składek od tych wynagrodzeń pracowników określonych
w tym programie, zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny
i systemu pieczy zastępczej prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego
lub na ich zlecenie (na podstawie art. 190 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu
rodziny i systemie pieczy zastępczej).
Uchwałą nr 63 Rady Ministrów z dnia 19 czerwca 2024 r. (M.P. 2024 poz. 505) został wprowadzony Program „Dofinansowanie wynagrodzeń pracowników jednostek wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej na lata 2024–2027” w formie dodatku do wynagrodzenia. Podstawą prawną rządowego programu jest art. 187b ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu
rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2024 r. poz. 177, 742, 743 i 858), zgodnie
z którym Rada Ministrów może przyjąć rządowy program dofinansowania
wynagrodzeń oraz kosztów składek od tych wynagrodzeń pracowników określonych
w tym programie, zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny
i systemu pieczy zastępczej prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego
lub na ich zlecenie (na podstawie art. 190 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu
rodziny i systemie pieczy zastępczej).
Cel Programu
Celem Programu jest dofinansowanie wynagrodzeń pracowników wspierania rodziny
i systemu pieczy zastępczej, zatrudnionych na podstawie stosunku pracy przez jednostki
organizacyjne wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej prowadzone przez
jednostki samorządu terytorialnego (gminy, powiatu lub województwa) lub przez
podmioty wykonujące zadania publiczne na ich zlecenie.
Dofinansowanie jest realizowane w formie dodatku.
Adresaci Programu
Program jest adresowany do pracowników jednostek wspierania rodziny i systemu
pieczy zastępczej zatrudnionych przez jednostki organizacyjne gmin, powiatów,
województw oraz do pracowników zatrudnionych przez podmioty niepubliczne, które
zgodnie z art. 190 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie
pieczy zastępczej realizują ww. zadania na zlecenie jednostek samorządu
terytorialnego, tj. do:
- asystentów rodziny,
- koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej,
- pracowników placówek opiekuńczo-wychowawczych,
- osób zatrudnionych do pomocy w rodzinach zastępczych zawodowych,
- osób zatrudnionych do pomocy w rodzinnych domach dziecka,
- pracowników regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych,
- pracowników interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych,
- pracowników placówek wsparcia dziennego,
- pracowników ośrodków adopcyjnych.
Pracownikiem jednostek wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej zgodnie
z Programem jest osoba zatrudniona na umowę o pracę, która bezpośrednio realizuje
działania określone w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie
pieczy zastępczej lub która wykonuje działania o charakterze obsługowym,
administracyjnym, służące zapewnieniu odpowiednich warunków do realizacji działań
określonych w tej ustawie przez wskazane wyżej placówki i ośrodki.
Finansowanie Programu
Program jest finansowany z dotacji celowej z budżetu państwa
Załączniki
-
Plakat
PDF Rozmiar: 1 MiB Ilość pobrań: 17
Dodatek do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora
- 14-10-2024
- drukuj
Program „Aktywny samorząd" jest finansowany ze środków PFRON
Dodatek do energii elektrycznej
dla osób korzystających z koncentratora tlenu
lub respiratora
dla osób korzystających z koncentratora tlenu
lub respiratora
W programie „Aktywny samorząd” wprowadzono nowe zadanie polegające na dofinansowaniu
ze środków PFRON do energii elektrycznej dla osób z niepełnosprawnością korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora.
ze środków PFRON do energii elektrycznej dla osób z niepełnosprawnością korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora.
W 2024 r. wnioski będą przyjmowane
od dnia 28 października do dnia 30 listopada 2024 r.
od dnia 28 października do dnia 30 listopada 2024 r.
Poniżej prezentujemy informacje potrzebne przyszłym Wnioskodawcom.
Do którego programu złożyć wniosek o dodatek do energii elektrycznej?
Do programu „Aktywny samorząd”, w którym wprowadzone zostało nowe zadanie - pomocy w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej (Obszar E).
Kto może uzyskać środki na dofinansowanie energii elektrycznej?
Osoba posiadająca stopień niepełnosprawności (w przypadku osób do 16 roku życia - orzeczenie o niepełnosprawności), która korzysta z koncentratora tlenu lub respiratora w ramach świadczenia udzielanego przez ośrodek domowego leczenia tlenem lub ośrodek wentylacji domowej. tj. pod opieką zespołu długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem.
Kto jest Wnioskodawcą, kto może złożyć wniosek?
Wniosek możesz złożyć:
- we własnym imieniu – gdy jesteś pełnoletni i masz zdolność do czynności prawnych,
- w imieniu i na rzecz osoby niepełnoletniej – gdy jesteś rodzicem lub opiekunem prawnym tej osoby,
- w imieniu i na rzecz osoby pełnoletniej nie posiadającej zdolności do czynności prawnych – gdy jesteś opiekunem prawnym tej osoby,
- w imieniu osoby udzielającej Ci pełnomocnictwa (notarialnego lub w zwykłej formie pisemnej – wzór takiego pełnomocnictwa znajdziesz pod adresem: Pełnomocnictwa w SOW w zwykłej formie pisemnej - portal informacyjny SOW (pfron.org.pl)).
Gdzie złożyć wniosek?
W Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW): https://sow.pfron.org.pl/
W przypadku pytań dotyczących korzystania z systemu SOW, zapraszamy do kontaktu telefonicznego i mailowego:
- bezpłatna Infolinia dostępna w dni robocze w godzinach 9.00 – 17.00
numer 800 889 777 lub - sow@pfron.org.pl
W jakim terminie złożyć wniosek?
Od dnia 28 października 2024 r. do dnia 30 listopada 2024 r.
Jaki jest przedmiot pomocy?
Jest to dodatek na pokrycie kosztów opłaty za energię elektryczną w formie refundacji kosztów energii elektrycznej, związanych ze zwiększonym jej zużyciem w związku ze stałym, intensywnym korzystaniem z koncentratora tlenu lub respiratora.
Jaka jest wysokość pomocy?
100 zł miesięcznie.
Możemy zrefundować koszty poniesione od dnia 1 lipca 2024 r.
Okres objęty refundacją kosztów opłaty za energię nie może być dłuższy niż 6 miesięcy (600 zł) i krótszy niż 3 miesiące (300 zł).
Możemy zrefundować koszty poniesione od dnia 1 lipca 2024 r.
Okres objęty refundacją kosztów opłaty za energię nie może być dłuższy niż 6 miesięcy (600 zł) i krótszy niż 3 miesiące (300 zł).
Przykładowo:
- jeśli złożysz wniosek w październiku 2024 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-wrzesień (3 miesiące – 300 zł),
- jeśli złożysz wniosek w listopadzie 2024 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-październik (4 miesiące – 400 zł),
- jeśli wniosek złożysz np. w styczniu 2025 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-grudzień (6 miesięcy – 600 zł),
- jeśli wniosek złożysz np. w marcu 2025 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: wrzesień-luty (6 miesięcy – 600 zł).
Jak często można składać wniosek?
Można złożyć wniosek o dodatek za każdy miniony miesiąc. Pierwszy miesiąc, za który można przyznać dodatek, to lipiec 2024 r. Przysługuje tylko jeden dodatek za każdy miesiąc w roku.
Wpisane raz do systemu SOW dane wykorzystasz w kolejnym wniosku!
Przygotuj skan lub kopię swojego orzeczenia o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności. Potrzebne będzie również zaświadczenie potwierdzające, że korzystasz z respiratora lub koncentratora tlenu (lub z obu urządzeń).
Wniosek musi być przez Ciebie podpisany!
- z użyciem podpisu elektronicznego,
- za pomocą profilu zaufanego/tymczasowego profilu zaufanego,
- możesz też wypełnić wniosek w systemie SOW, wydrukować go i podpisać oraz przekazać go w wersji papierowej do Realizatora programu.
Pamiętaj, że rozpatrywany jest tylko kompletny wniosek – tzn. zawierający wszystkie wymagane dane i załączniki.
Sprawdź zaświadczenie potwierdzające korzystanie z respiratora lub koncentratora tlenu!
Pamiętaj, że to podstawa do wypłaty dodatku w ramach Twojego wniosku. Sprawdź, czy wypełnione zaświadczenie zawiera wszystkie dane i czy zostało poprawnie podpisane.
Zaświadczenie może być:
- podpisane (wraz z pieczątką imienną) przez lekarza lub lekarza specjalistę lub fizjoterapeutę lub pielęgniarkę z zespołu realizującego świadczenie długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem,
lub
- opieczętowane przez świadczeniodawcę (placówkę medyczną, która realizuje dla Ciebie opiekę domową) i podpisane przez osobę upoważnioną przez tę placówkę.
Nie zapomnij, aby we wniosku:
- wpisać prawidłowy numer PESEL - przed wypłatą środków każdorazowo go sprawdzamy; jeśli będzie nieprawidłowy pieniądze (dodatek) nie będzie przekazany,
- wpisać nazwę i numer rachunku bankowego, na który mamy przekazać dodatek,
- złożyć wszystkie wymagane oświadczenia poprzez kliknięcie odpowiedniego pola w systemie SOW, tj.:
- o uzyskaniu pozytywnej kwalifikacji do leczenia z wykorzystaniem koncentratora tlenu lub respiratora, która to kwalifikacja odbywa się w szpitalu lub w ośrodku domowego leczenia tlenem,
- o użytkowaniu urządzenia w okresie, za który ubiegasz się o dodatek,
- o zgodności ze stanem faktycznym informacji i danych zawartych w złożonych w oświadczeniach i zaświadczeniach, bądź innych dokumentach stanowiących podstawę przyznania dodatku,
- o wyrażeniu zgody na weryfikację zgodności ze stanem faktycznym złożonych oświadczeń lub na oględziny urządzenia w miejscu zamieszkania lub z wykorzystaniem instrumentów kontroli pozwalających na uzyskiwanie informacji na odległość (w kontaktach telefonicznych lub on-line),
- o przyjęciu do wiadomości i stosowania, że złożenie we wniosku oświadczenia lub zaświadczenia niezgodnego ze stanem faktycznym eliminuje wniosek z dalszego rozpatrywania, a ujawnienie w toku kontroli niezgodności ze stanem faktycznym danych zawartych w dokumentach, stanowiących podstawę przyznania dodatku skutkuje koniecznością zwrotu wypłaconego dodatku i naliczonych odsetek w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych – w terminie wskazanym w pisemnej informacji o konieczności zwrotu zakwestionowanej kwoty (wezwanie do zapłaty),
- o przyjęciu do wiadomości i stosowania, że w przypadku konieczności zwrotu wypłaconego dodatku, odsetek nie nalicza się jedynie w przypadku, gdy wystąpienie okoliczności powodujących obowiązek zwrotu środków było niezależne od wnioskodawcy,
- o zobowiązaniu się do zwrotu wypłaconego dodatku i naliczonych odsetek w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych w terminie wskazanym w wezwaniu do zapłaty, w przypadku stwierdzenia przez realizatora programu lub PFRON w toku kontroli niezgodności ze stanem faktycznym danych zawartych w dokumentach, stanowiących podstawę przyznania dodatku.
Nie musisz:
- być wskazany jako bezpośredni płatnik rachunku za energię elektryczną – wiemy, że gospodarstwo domowe opiera się na wspólnocie praw i obowiązków jego członków,
- gromadzić dla nas rachunków potwierdzających wnoszenie opłat za energię elektryczną – wiemy, że potwierdzenie korzystania z koncentratora tlenu lub respiratora oznacza, że takie koszty są rzeczywiste,
- czekać na zawarcie umowy – dodatek zostanie przekazany na podstawie Twojego wniosku.
Co po złożeniu wniosku?
- Czekaj na informację w systemie SOW, czy wniosek został przyjęty do realizacji.
- Jeśli tak, to wkrótce otrzymasz przyznany dodatek na rachunek bankowy wskazany we wniosku.
Do pobrania:
1. Druk wniosku
PFRON - wypożyczenie aparatów słuchowych
- 14-10-2024
- drukuj
Wypożyczalnia Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych technologii wspomagających dla osób z niepełnosprawnością
Kto może skorzystać?
Osoby ze znacznym i umiarkowanym stopniem niepełnosprawności oraz można wnioskować na potrzeby dzieci i młodzieży poniżej 16 roku życia.
Jak złożyć wniosek?
Wniosek składasz wyłącznie w Systemie Obsługi Wsparcia (SOW) - https://sow.pfron.org.pl/
Umowa i dostarczenie sprzętu
Umowę na wypożyczenie sprzętu zawierasz z Rządową Agencją Rezerw Strategicznych, która jest odpowiedzialna za dostarczenie sprzętu i realizację umowy.
Uwaga! Wypożyczenie jest darmowe, wpłacasz jedynie 2% kaucję, która jest zwracana po zakończeniu wypożyczenia.
Kontakt do Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych
Tel. 22 355 05 55, e-mail na adres: infolinia.wypozyczalnia-pfron@rars.gov.pl
Więcej informacji
PFRON Oddział Lubuski - tel. 68 422 78 07 lub 25, cidon.lubuskie@pfron.org.pl