Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli
Logo: epuap Logo: BIP

Aktualności

PROGRAM „ASYSTENT OSOBISTY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ” - EDYCJA 2022

PROGRAM „ASYSTENT OSOBISTY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ”
- EDYCJA 2022
 Program finansowany z Funduszu Solidarnościowego
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli informuje, iż rozpoczyna realizację Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej" – edycja 2022, finansowanego ze środków pochodzących z Funduszu Solidarnościowego.
 
CEL
Zapewnienie dostępności do usług asystencji osobistej, tj. wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
 
ADRESACI PROGRAMU
Dzieci do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.
 
KTO MOŻE ZOSTAĆ ASYSTENTEM?
  • Osoby posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta,
  • Osoby posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie
    w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym,
  • Osoby wskazane przez uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego, które nie są członkami rodziny osoby niepełnosprawnej, pod warunkiem złożenia przez osobę niepełnosprawną pisemnego oświadczenia, że wskazany przez nią asystent jest przygotowany do realizacji wobec niej usług asystencji osobistej,
  • Osoby posiadające zaświadczenie o niekaralności,
  • Osoby posiadające pisemną informację o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym,
  • Osoby posiadające pisemną akceptację na pełnienie funkcji asystenta ze strony rodzica lub opiekuna prawnego dziecka z niepełnosprawnością.
 
KTO NIE MOŻE ZOSTAĆ ASYSTENTEM?
  • Osoby faktycznie zamieszkujące razem z uczestnikiem Programu,
  • Osoby będące członkami rodziny,
  • Opiekunowie prawni.
Za członków rodziny należy uznać rodziców, dzieci, rodzeństwo, wnuki, dziadków, teściów, macochę, ojczyma.
 
NA CZYM BĘDĄ POLEGAĆ USŁUGI ASYSTENTA?
Usługi w szczególności mogą polegać na pomocy asystenta w:
  • wykonywaniu czynności dnia codziennego
  • wyjściu, powrocie lub dojazdach w wybrane przez uczestnika Programu miejsce
  • załatwieniu spraw urzędowych,
  • korzystaniu z dóbr kultury (tj. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy itp.),
  • zaprowadzaniu dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności do i przyprowadzaniu ich do lub z placówki oświatowej (jeżeli szkoła nie zapewnia tej usługi).
 
 KIEDY ASYSTENT MOŻE ŚWIADCZYĆ USŁUGI?
  • 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu,
  • Limit godzin przypadających na 1 dziecko niepełnosprawne nie więcej niż 360 godzin rocznie.
 
ASYSTENTOM OFERUJEMY:
  • Umowę zlecenie,
  • Ubezpieczenie OC lub NNW związanego ze świadczeniem usługi asystenta do 150 zł rocznie,
  • Zwrot kosztów dojazdu własnym/innym środkiem transportu w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług, zakupu biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne w sytuacji towarzyszenia uczestnikowi Programu do 300 zł miesięcznie,
  • Zwrot kosztów zakupu środków ochrony osobistej do 50 zł miesięcznie.
 
WAŻNE
 
 
CZAS TRWANIA PROGRAMU
Realizacja Programu planowana jest w miesiącach  marzec - listopad 2022 r. po podpisaniu niezbędnych umów i uzyskaniu dofinansowania Programu.
 
SPOSÓB ZGŁOSZENIA DO PROGRAMU
  • karta zgłoszenia do Programu,
  • kopia orzeczenia o niepełnosprawności,
  • informacja o oczekiwanym zakresie czynności w ramach usług asystenta,
  • oświadczenie uczestnika Programu,
  • podpisane informacje dotycząca przetwarzania danych osobowych,
  • oświadczenie o braku pokrewieństwa z asystentem,
  • oświadczenie o korzystaniu z usług opiekuńczych,
  • kartę planowanych usług,
  • formularz doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym,
  • zaświadczenie o niekaralności asystenta,
  • pisemną informację o niefigurowaniu asystenta w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
 
Opiekun osoby niepełnosprawnej wskazuje osobę, która będzie świadczyć usługi asystenta.
 
Komplet dokumentów należy złożyć w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Nowej Soli lub pocztą na adres Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli,
ul. Staszica 1A, 67-100 Nowa Sól.
 
Zakwalifikowanie do Programu odbywać się będzie z uwzględnieniem kolejności zgłoszeń uczestników.
 
UWAGA:
Uczestnik (bez względu na sytuację materialną) nie ponosi odpłatności za usługi asystenta.

Załączniki

Tydzień Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli informuje
W dniach 21 – 27 lutego 2022 r. po raz 22 obchodzony będzie w Polsce "Tydzień Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem".
Celem tego przedsięwzięcia jest przede wszystkim zwrócenie uwagi na potrzeby i prawa osób pokrzywdzonych przestępstwem.
 
Pracownicy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli czynnie włączą się do akcji. Podczas pełnionych dyżurów w ramach Tygodnia Pomocy Pokrzywdzonym Przestępstwem będą udzielane porady wszystkim osobom zgłaszającym się po pomoc.
 
Dyżury w dniach od 21 lutego do 27 lutego 2022 r.
pn. 7 – 16, wt. 7 – 18, śr. – czw. 7 – 15, pt. 7 – 14
w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli przy ul. Staszica 1A będą pełnić:
 
1) psycholodzy – tel. 68 457 43 45/47
2) pracownicy socjalni – tel. 68 457 43 33/35
 
Tydzień Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem to ogólnopolska akcja informacyjna, związana z obchodzonym w dniu 22 lutego Dniem Ofiar Przestępstw. Ma ona na celu zwrócenie uwagi na potrzeby i prawa osób pokrzywdzonych przestępstwem. Organizatorem Tygodnia Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem jest Ministerstwo Sprawiedliwości.
 
Więcej informacji można uzyskać na stronie internetowej: https://www.gov.pl/.../tydzien-pomocy-osobom....
Lista organizacji, które w 2022 roku świadczą pomoc znajduje się na stronie http://funduszsprawiedliwosci.gov.pl/.../znajdz-osrodek...
 
Zachęcamy do skorzystania z pomocy i wsparcia wszystkich zainteresowanych

Zmiany zasad dotyczących ustalania prawa do dodatku wychowawczego oraz dodatku w wysokości świadczenia wychowawczego (tzw. 500+)

Zmiany zasad dotyczących ustalania prawa do dodatku wychowawczego oraz dodatku w wysokości świadczenia wychowawczego (tzw. 500+)
 
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli informuje, że zgodnie ustawą z dnia 17 września 2021 r. o zmianie ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r., poz. 1981) od dnia 1 stycznia 2022 r. zmianie uległy zasady dotyczące ustalania prawa do dodatku wychowawczego oraz dodatku w wysokości świadczenia wychowawczego (tzw. 500+).
 
Zgodnie z art. 18 ust. 1 w/w ustawy PCPR będzie wypłacał rodzinom zastępczym oraz dyrektorowi placówki opiekuńczo-wychowawczej do dnia 31 maja 2022 r. dodatek wychowawczy oraz dodatek w wysokości świadczenia wychowawczego na dzieci, wobec których wnioski o dodatki zostały złożone przed dniem 1 stycznia 2022 r., natomiast od dnia 1 czerwca 2022 r. rodziny zastępcze oraz dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej utracą prawo do dodatku wychowawczego oraz dodatku w wysokości świadczenia wychowawczego wypłacanego dotychczas przez PCPR. Wobec powyższego decyzje, na mocy których zostało przyznane prawo do dodatku wychowawczego oraz dodatku w wysokości świadczenia wychowawczego na w/w dzieci, stracą moc z dniem 1 czerwca 2022 r.
 
Począwszy od dnia 1 czerwca 2022 r. rodzinom zastępczym oraz dyrektorowi placówki opiekuńczo-wychowawczej będzie przysługiwało prawo do świadczenia wychowawczego na dzieci, a organem realizującym to świadczenie będzie Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Wniosek o świadczenie wychowawcze na nowy okres świadczeniowy, tj. od 1 czerwca 2022 r. do 31 maja 2023 r. rodziny zastępcze oraz dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej mogą składać począwszy od dnia 1 lutego 2022 r. wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (PUE ZUS) – dla rodzin zastępczych dedykowany jest wniosek SW-O, a dla dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej wniosek SW-D.
 
Aby otrzymać świadczenie wychowawcze należy dołączyć do składanego elektronicznie wniosku zaświadczenie z PCPR, które potwierdza umieszczenie dziecka w pieczy.
 
Jeśli złożą Państwo wniosek od 1 lutego 2022 r. do 31 maja 2022 r., otrzymają Państwo prawo do świadczenia od 1 czerwca 2022 r. do 31 maja 2023 r. Natomiast jeśli wniosek zostanie złożony po 31 maja 2022 r., to ZUS przyzna prawo do świadczenia od miesiąca, w którym złożony zostanie wniosek, do końca okresu świadczeniowego.
 
Natomiast w przypadku dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej po dniu 1 stycznia 2022 r. lub na które dotąd nie był składany wniosek o ustalenie prawa do dodatku wychowawczego lub dodatku w wysokości świadczenia wychowawczego, rodzinom zastępczym oraz dyrektorowi placówki opiekuńczo-wychowawczej przysługuje prawo do świadczenia wychowawczego ustalanego przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. W takim przypadku jeśli rodzina zastępcza lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej złoży wniosek o świadczenie wychowawcze w ciągu 3 miesięcy od dnia faktycznego umieszczenia dziecka w pieczy zastępczej, otrzyma prawo do świadczenia od dnia umieszczenia dziecka w pieczy zastępczej.
Informacje dotyczące świadczenia wychowawczego znajdą Państwo również na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych: 
 
Na w/w stronie znajdują się także instrukcje dotyczące składania wniosku przez PUE ZUS przez rodziny zastępcze:
oraz dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej
 
 

Komunikat

                                                                   UWAGA!!!
 
W związku z koniecznością wzmocnienia ochrony przed KORONAWIRUSEM oraz w trosce o bezpieczeństwo Mieszkańców Powiatu, Interesantów i Pracowników Urzędu zapraszamy do kontaktu telefonicznego, mailowego oraz  za pośrednictwem platformy ePUAP.
 
Informujemy, że od 25 stycznia 2022 r. do odwołania, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie będzie zamknięte dla bezpośredniej obsługi Klientów.
Jednocześnie zapewniamy, że pracownicy PCPR pozostają do Państwa dyspozycji.
 
W przypadku konieczności osobistej wizyty przypominamy o obowiązku:
- dezynfekcji dłoni po wejściu do Urzędu,
- zakrywania ust i nosa – obsługa w maseczkach,
- zachowania dystansu,
- osoby chore, przeziębione prosimy o pozostanie w domach.
 
                                       Dane kontaktowe:
 
e-mail: pcpr@powiat-nowosolski.pl                strona: http://pcprnowasol.pl
 
Sekretariat: tel. 68 457-43-30 / 692-827-334    fax 68 457-43-31
adres skrytki ePUAP: /yt0530eqc4/SkrytkaESP
Wnioski przyjmujemy za pośrednictwem poczty oraz do skrzynki podawczej umieszczonej w przedsionku budynku.
 
Wnioski dot. programu „Aktywny Samorząd”, turnusów rehabilitacyjnych, przedmiotów ortopedycznych, środków pomocniczych można składać elektronicznie, za pomocą platformy SOW: sow.pfron.org.pl
Rehabilitacja społeczna - dofinansowania: tel. (68) 457-43-34/38
Koordynatorzy rodzinnej pieczy zastępczej: tel. (68) 457-43-41/44
Psycholog: tel. (68) 457-43-45/47
Pracownicy socjalni: tel. (68) 457-43-35/39/33

 

Zajęcia klubowe w WTZ

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli informuje, że Powiat Nowosolski
przystąpił do realizacji programu ”Zajęcia klubowe w WTZ” finansowanego ze środków
Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Program "Zajęcia klubowe w WTZ" ma na celu wsparcie osób niepełnosprawnych w
utrzymaniu samodzielności i niezależności w życiu społecznym i zawodowym poprzez
prowadzenie przez Warsztaty Terapii Zajęciowej (WTZ) zajęć klubowych jako
zorganizowanej formy rehabilitacji.

Program "Zajęcia klubowe w WTZ" jest rozwiązaniem, które sprzyja aktywnemu
wspomaganiu osób z niepełnosprawnością, które opuszczają warsztat w związku z
podjęciem zatrudnienia oraz osób oczekujących na przyjęcie do WTZ.

Beneficjentami programu są:

- osoby niepełnosprawne, posiadające ważne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności
(lub orzeczenie równoważne), które były uczestnikami WTZ i opuściły go w związku
z podjęciem zatrudnienia,

- osoby niepełnosprawne, posiadające ważne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności
(lub orzeczenie równoważne), znajdujące się na prowadzonej przez podmiot
prowadzący WTZ liście osób, (o której mowa w art. 10f ust. 2a ustawy o rehabilitacji),
których zgłoszenie do uczestnictwa w warsztacie zostało zatwierdzone i które nie
rozpoczęły terapii w WTZ.

Adresatami programu są podmioty prowadzące warsztaty terapii zajęciowej. Na
terenie powiatu działa jeden Warsztat Terapii Zajęciowej prowadzony przez Stowarzyszenie
Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej „Pomóż nie będę sam” z siedzibą w Nowej Soli przy
ul. Wróblewskiego 9.

Realizacją zajęć klubowych w ramach programu rozpocznie się od 01 lutego 2022 r. i potrwa
12 miesięcy do końca stycznia przyszłego roku.

Osoby niepełnosprawne zainteresowane udziałem w zajęciach klubowych winny
zgłaszać się do WTZ w Nowej Soli przy ul. Wróblewskiego 9.

Komunikat

Informujemy, że w piątek 7 stycznia 2022 r. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie  w Nowej Soli będzie nieczynne. Zgodnie z zarządzeniem Dyrektora, najbliższy piątek jest dniem wolnym, w zamian za święto przypadające w sobotę 1 stycznia. Za utrudnienia przepraszamy.

Komunikat

KOMUNIKAT
 
W dniu 24 grudnia 2021 r.
(Wigilia)
 
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
w Nowej Soli
 
                                                          BĘDZIE NIECZYNNE

Zapytanie ofertowe NR PCPR.IV.0121-3.1.11.4.2021 na „Świadczenie kompleksowej usługi organizacji integracyjnych warsztatów Mikołajkowych”

 
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli, zwraca się z zaproszeniem do złożenia oferty na realizację usługi: Świadczenie kompleksowej usługi organizacji integracyjnych warsztatów Mikołajkowych”  dla uczestników projektu pn. „Aktywna Integracja w Powiecie Nowosolskim – edycja II.
Przedmiotem zamówienia jest realizacja kompleksowej usługi organizacji integracyjnych warsztatów Mikołajkowych polegającej na przygotowaniu, przeprowadzeniu i obsłudze dwóch następujących po sobie Integracyjnych warsztatów Mikołajkowych:
  1. Przygotowanie,  przeprowadzenie i obsługa integracyjnych warsztatów Mikołajkowych dla dzieci i młodzieży z pieczy zastępczej,
  2. Przygotowanie,  przeprowadzenie i obsługa integracyjnych warsztatów Mikołajkowych dla osób z niepełnosprawnością i ich opiekunów.
Termin składania ofert do dnia 30.11.2021 r. do godziny 11.00.
Oferty można składać osobiście u Zamawiającego w pokoju nr 2 w godzinach pracy Centrum, tj. od godziny 7.00 do 14.00, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie 67-100 Nowa Sól ul. Staszica 1A lub pocztą elektroniczną na adres: pcpr@powiat-nowosolski.pl
O zachowaniu terminu złożenia oferty do Zamawiającego decyduje data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego.

Załączniki

Centrum informacyjno-doradcze dla osób z niepełnosprawnością (CIDON)

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowej Soli informuje, że od 1 września 2021 r. przy Oddziale Lubuskim PFRON zostało uruchomione Centrum informacyjno-doradcze dla osób z niepełnosprawnością (CIDON).
 
W ramach działalności CIDON możecie Państwo uzyskać informacje m.in. na temat:
 
  • programów realizowanych przez PFRON,
  • projektów realizowanych przez organizacje pozarządowe,
  • obowiązujących systemów orzecznictwa,
  • dostępnego wsparcia finansowego a także rzeczowego,
  • zaopatrzenia w sprzęt ortopedyczny czy rehabilitacyjny,
  • ulg a także uprawnień wynikających z przepisów prawa,
  • instytucji działających na rzecz osób z niepełnosprawnością i wiele innych.
CIDON jest do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach funkcjonowania Oddziału.

Numer telefonu do kontaktu 68 422 78 07 lub 882 789 215, e-mail: cidon@pfron.org.pl
 

Bezpłatna pomoc psychologiczna dla osób z niepełnosprawnościami

                                           Bezpłatna pomoc psychologiczna dla osób z niepełnosprawnościami
 
                  Stowarzyszenie Animo - Odważ się żyć! rozpoczyna projekt bezpłatnej pomocy psychologicznej dla osób z niepełnosprawnościami.
 
Bezpłatna pomoc psychologiczna w zakresie tego projektu jest świadczona osobom z niepełnosprawnościami, borykającym się z atakami paniki, natrętnymi myślami, myślami samobójczymi, silnym lękiem i depresją.
Pomoc ta odbywać się będzie poprzez konsultacje z wykwalifikowanym, doświadczonym psychologiem w formie:
  • porad telefonicznych pod numerem telefonu (22) 122 80 96 od poniedziałku do piątku w godzinach 17:00 - 21:00
  • poprzez email pod adresem: pomoc@psycholog-dla-ozn.pl
  • grup wsparcia (w formie zdalnej)
  • terapii indywidualnej (w formie zdalnej)
Projekt ten jest finansowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Jako Stowarzyszenie Animo – Odważ się żyć! od dwóch lat prowadzi bezpłatny i anonimowy telefon wsparcia dla osób doświadczających zaburzeń lękowych. Z powodzeniem prowadzi również psychologiczne poradnictwo mailowe.
Pracownicy Stowarzyszenia niosący pomoc nierzadko w trudnych i krytycznych stanach psychicznych to wykwalifikowani psychologowie z dużym doświadczeniem.
W ubiegłym roku pracownicy Stowarzyszenia przeprowadzili na telefonie wsparcia ponad 530 rozmów poświęcając rozmówcom ponad 240 godzin. Z porad psychologów drogą mailową skorzystało już kilkaset osób.
Stowarzyszenie prowadzi również działalność w zakresie psychoedukacji i promocji zdrowia psychicznego, prowadząc webinary, warsztaty, oraz publikując pomocne artykuły na stronie internetowej oraz w social mediach.
Więcej informacji na temat projektu można znaleźć w internecie pod adresem
https://psycholog-dla-ozn.pl
1 ... 4 5 6 7 8 ... 13